Segmentinde ilk 6+1 koltuk yerleşimi... Son dört yıldır Zoom Zoom felsefesi adı altında geliştirmiş olduğu araçları ile Dünya çapında 200’den fazla ödül almayı başararak kalitesini ıspatlayan Mazda, yine Zoom Zoom felsefesini temel alarak tasarladığı yeni Mazda5 ile sektörde bir ilke daha imza atıyor. Mazda’nın yenilikçi 6+1 konseptine dayanarak geliştirdiği Mazda5, geniş, konforlu ve tam bir aile otomobili. İlk bakışta 6 kişilik olarak görünen iç mekanda, katlanabilir koltuk ilavesi ile 7 kişi rahatça yolculuk edebilmekte. Yedinci koltuk katlandığı takdirde ise, araç içinde oluşan koridor sayesinde aracın her bölümünden birbirine geçiş imkanı sağlanmakta. Rakiplerinden çok farklı olan bu koltuk yerleşimi ile Mazda5, fonksiyonel ve rahat olmasının yanı sıra, araç içindeki iletişimi oldukça kolaylaştırmakta. Ayrıca, hem aracın sınıfının en uzun dingil mesafesine sahip olması, hem de ikinci sırada bulunan koltukların ayrı ayrı ön ve arkaya hareket edebiliyor olması, her 3 sırada da oturanların rahat bir yolculuk geçirmesini destekliyor. İkinci sırada bulunan koltuklar kaldırıldığında, karşınıza geniş bir saklama gözü çıkıyor. Bu gözün içinde hem içecek yerleştirme bölmesi, hem de boş alan bulunmakta, ayrıca gözün altında bulunan ikinci gözde de değerli eşyalarınızı saklama imkanı bulabiliyorsunuz. Başarılı görüş alanı, güvenli yolculuk... Mazda5, görüş alanı göz önüne alındığında da oldukça başarılı. Gösterge panelinin ön koltuğa yakın ve rakiplere kıyasla daha kolay ulaşım mesafesinde olması ve yan camların geniş olması güvenli bir yolculuk temin etmekte. 4 silindirli olan Mazda5, aynı zamanda almış olduğu SU-LEV (the 2005 Emissions Standard 75% Reduction Level) sertifikası ve Green Tax standartlarına uyumu ile tam bir çevre dostu. Mazda5, sahip olduğu MAIDAS (Mazda Gelişmiş Darbe Enerjisi Dağıtım ve Sönümleme Sistemi), SRS (Bütünleyici Güvenlik Sistemi), 4 tekerlekte bulunan ABS, EBD (Fren Destek Sistemi ve Fren Gücü Dağıtım Sistemi), DSC (Dinamik Stabilite Kontrol) ve ön, yan ve perde hava yastıkları ile yolcuların ve sürücünün güvenliğini sağlamakta. Araç en yeni analitik teknoloji sistemleri kullanılarak geliştirildiğinden yakıt tüketimini minimumuma indirgeyen ve yol tutuşunu optimum seviyeye çıkartan aerodinamik performansa sahip.
Ayrıca, aracın iki yanında bulunan ve kayarak açılıp 700mm genişlik ile rahatça giriş ve çıkış sağlayan kapılar, bol hacimli eşya saklama bölmeleri, elektro-hidrolik direksiyon sistemi ve koltuk yerleşim çeşitliliği ile Mazda5 hem rahat hem konforlu, tam bir aile otomobili. Türkiye pazarına Ağustos ayından itibaren Mazda MZR 2.0L motor versiyonu ile sunulan Mazda5, yenilikçi koltuk yerleşimi, etkileyici özellikleri ve göz alıcı tasarımı ile MPV segmentinde “Mazda5 ve diğerleri” kavramını ortaya çıkaracağa benziyor… | Teknik Bilgi | | GÖVDE TİPİ | 5 Kapılı Wagon | MOTOR | 2.0L I4 DOHC 16V EURO IV | Silindir Adedi | 4 | Motor Hacmi (cm3) | 1999 | Maksimum Güç (EEC) | 146 HP | | 6000 devir/dak | Maksimum Tork (EEC) | 185 Nm | | 4500 devir/dak | Sıkıştırma Oranı | 10.0:8 | Direksiyon Sistemi | EHPAS Elektro Hidrolik | Yakıt Tipi | Kurşunsuz Benzin | Şanzıman Oranları 5MT | | 1.Vites | 3,307 | 2.Vites | 1,842 | 3.Vites | 1,310 | 4.Vites | 1,030 | 5.Vites | 0,795 | Geri Vites | 3,454 | Son Dişli Oranı | 4,588 | Süspansiyon | | Ön | McPherson | Arka | Çok Bağlantılı | Frenler | | Ön | Hava Kanalcıklı Disk | Arka | Disk | Kapasiteler | | Bagaj Hacmi | 7 koltuk ile | 112 L (VDA) | Bagaj Hacmi | 5 koltuk ile | 426 L (VDA) | Bagaj Hacmi | 2 koltuk ile | 857 L (VDA) | Yakıt Tankı | 60 L | Yakıt Tüketimi | L/100km | Şehirdışı | 6,6 | Şehiriçi | 11,0 | Ortalama | 8,2 | Maksimum Hız (km / h) | 196 | Hızlanma (0-100km / h sn) | 10,8 | Ölçü ve Ağırlıklar | | Uzunluk | 4505 mm | Genişlik | 1755 mm | Yükseklik | 1665 mm | İz Genişliği (ön) | 1530 mm | İz Genişliği (arka) | 1520 mm | Dingil Mesafesi | 2750 mm | Dönüş Çapı | 10,6 m | Boş Ağırlık | 1400 kg |
|
|
0 yorum:
Yorum Gönder