23 Nisan 2009 Perşembe

Subaru Legacy 2.0 GX



Dört tekerlekten çekişli modelleriyle Japon markaları arasında farklı bir yere sahip olan Subaru, Impreza Turbo modeliyle de sportif otomobil tutkunlarının en gözde markalarından biri. 
Subaru'nun orta sınıftaki temsilcisi Legacy, ilk defa 1989 yılında satışa sunuldu. 1993 yılında yenilenen Legacy, bugünkü halini 1998 yılının sonbaharında aldı. İki tekerlekten çekişli versiyonları da bulunmasına karşın Legacy'nin Türkiye'de sadece dört tekerlekten çekişli, 2.0 litre 125 HP ve 2.5 litre 150 HP motorlu otomatik şanzımanlı versiyonları satılıyor. Legacy'nin station wagon versiyonuysa sadece 2.0 litrelik motor ve otomatik şanzımanla ithal ediliyor. 

Karoser, iç mekan 
 Subaru, üçüncü nesil Legacy'de bir önceki modele göre birçok değişiklik yapmış. Otomobilin uzunluğu (4605 mm) ve genişliği (1695 mm) aynı kalmasına karşılık yüksekliği 10 mm artırılarak 1415 mm'ye yükseltilmiş. 2630 mm olan dingil mesafesi de 2650 mm'ye çıkarılmış. Daha önce ince yapılı olan farlar ve ızgara, yerini daha büyük olanlara bırakmış. Siyah çizgilerle belirgin olarak üç parçaya ayrılan farlar ve sinyaller aynı cam altına toplanmış. Otomobilin silueti aslında eskisinden pek farklı değil. Arka tasarımdaysa bagaj kapağının arka yüzeyinin üst kısmını tamamen kaplayan stop lambası grubu dikkat çekiyor. Eski versiyonda dik bir açıyla inen bagaj kapağının üst kısmı geriye doğru uzatılmış. Legacy'nin kapılarında yine cam direği kullanılmamış. Legacy'nin iç mekanı da yenilenmiş. Eskisine göre orta konsol yükseltilmiş ve gösterge tablosuyla birlikte bir bütün haline getirilmiş. Artık gösterge tablosu ve orta konsol ters bir L harfi şeklinde. Orta konsolun en üstünde yine iki adet havalandırma ızgarası bulunuyor; ancak bunların arasındaki dörtlü ikaz lambası düğmesi üçgen değil dikdörtgen formda. Orta konsolun ahşap kaplamalı bölümünün en üst kısmındaysa çok kolay kulanılan bir elektronik klima bulunuyor. Büyük dairesel düğmenin çevrilerek ısı ayarı yapılırken ortasındaki iki düğmeden biriyle klima otomatik moda geçiriliyor, diğeriyle de kapatılıyor. Klimanın yanına büyük düğmesine basılarak açılan ilginç tasarımlı portatif bir bardaklık yerleştirilmiş. Klimayla radyo-teyp arasındaki boşlukta sabit hız kontrol sistemi ve silecek ısıtma sisteminin kumanda düğmeleri bulunuyor. Eski versiyonla aynı olan gösterge tablosunda büyük hız ve motor devir göstergeleri arasında otomatik şanzımanın hangi konumda olduğunu gösteren ışıklı bir gösterge bulunuyor. Eski versiyondaki Momo imzalı direksiyon simidi, yerini yapısı eskisine çok benzeyen deri kaplı bir simide bırakmış. Kapı kolçağındaki elektrikli cam ve ayna kumandaları eskisinden daha iyi yerleştirilmiş. Eski versiyonda düz bir yol üzerinde hareket eden vites kolu yeni Legacy'de zigzaglı bir yola sahip. Şanzımanın Power ve Hold modları vites kolunun yanındaki bir düğmeyle devreye sokuluyor. Oldukça ferah ve geniş bir iç mekana sahip Legacy'nin koltuklarının dolgu sertliği iyi ayarlanmış. Legacy'nin 450 litrelik bagaj hacmi bazı rakiplerinden geride kalsa da yeterli büyüklükte. 
Motor, performans 
Subaru, boxer motor kullanmaktan vazgeçmiyor. Zaten artık boxer motor kullanan iki firma kaldı: Subaru ve Porsche. Legacy'de kullanılan silindir sırası başına üstten tek egzantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı, 2.0 litrelik boxer motor, eski versiyondan alınırken biraz daha geliştirilmiş. Silindir kapakları yeniden tasarlanırken supap açıları ve açık kalma zamanları da artırılmış. Ayrıca hava emiş girişi radyatörün üstüne yerleştirilerek motorun daha soğuk hava alması sağlanmış. Titreşimi azaltmak için de krank mili yatakları yeniden tasarlanmış ve motor montaj civatalarının sayısı iki katına çıkarılmış. Yapılan iyileştirmeler sonucunda motorun gücü 5600 d/d'de 116 HP'den aynı devirde 125 HP'ye yükselmiş. Tork değerindeki iyileşme daha çarpıcı. Eski versiyonda 4000 d/d'de 172 Nm olan maksimum tork, yeni Legacy'de 3600 d/d'de 184 Nm. Kendine özgü hırıltılı sesiyle çalışır çalışmaz boxer olduğunu hatırlatan motor çok hızlı olmasa da istikrarlı bir şekilde devirleniyor. Otomatik şanzımanın da etkisiyle son viteste yüksek devirlere çıkmakta biraz zorlanan motor özellikle orta devirlerde gaz pedalı hareketlerine hemen tepki veriyor. 4 ileri vitesli otomatik şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı. Ancak pedala sonuna kadar basıldığında (kick-down) vites küçültmek için biraz bekliyor. Şanzımandaki Power konumu sportif sürüşler için daha yüksek devirlerde vites değiştirirken kaygan zeminlerde kullanılan Hold modunda kalkışlarda ikinci vites kullanılıyor. Zigzaglı vites yollarıyla eski modelden ayrılan bu otomatik şanzıman eskisinden 7 kg daha hafif ve 33 mm daha kısa bir yapıda. Şanzımanın tork konvertörü eski modelden daha az sarsıntıyla vites değiştirilebilmesini sağlıyor. Legacy yaptığımız hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s hıza 12.6 sn'de ulaştı. 2.0 litre motorlu ve otomatik şanzımanlı otomobillere yakın olan bu değer dört tekerlekten çekiş sisteminin getirdiği ağırlık da gözönüne alındığında başarılı sayılır. Esneklik testlerinde 60-100 km/s hızlanmada elde edilen 7.4 sn ve 90-120 km/s hızlanmadaki 7.7 sn'lik dereceler sürücüsünü memnun edecek kadar iyi. Ancak Legacy 188 km/s'lik maksimum hızıyla rakiplerinin gerisinde kalıyor. Yakıt tüketimi konusundaysa yeni Legacy ortalama 10.3 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımanın getirdiği yüke rağmen bu yakıt tüketim değeri başarılı. Legacy 64 litrelik yakıt deposuyla 621 km menzile ulaşabiliyor. 
Kullanım, konfor 
Legacy'nin çok noktadan bağlantılı süspansiyon sistemi konfordan çok güvenliğe yönelik olarak düzenlenmiş. Sertçe darbeleri emmekte zorlanan süspansiyon sistemi yine de orta sınıf bir otomobil için ortalama konforu sağlayabiliyor. Süspansiyon sistemindeki otomatik bir dengeleyici otomobilin yük durumuna göre yerden yüksekliğinin sürekli sabit kalmasını sağlıyor. Böylece aracın dengesi mümkün olduğunca korunuyor. Legacy'nin başarılı yol tutuşunda en önemli rolü sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi oynuyor. Subaru'nun uzman olduğu dört tekerlekten çekiş sistemi, motor ve şanzımanla birlikte düz bir hat halinde sıralanmış. Boxer motorun yapısı gereği sıralı ve V motorlarından daha aşağıya yerleştirilebilmesi de ağırlık merkezinin daha aşağıda tutulabilmesine olanak sağlıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde kaygan zeminlerde de daha güvenli olan Legacy, limitlerine doğru arkadan kayma eğilimi gösteriyor. Ancak bu durum hafif direksiyon hareketleriyle kolayca kontrol altına alınabiliyor. Hidrolik direksiyon sistemi her harekete hemen cevap veriyor. Bu otomobilin yönlendirilmesini ve kritik durumlardaki manevraları kolaylaştırıyor; ancak bozuk zeminlerde darbeleri sürücüye hissettiriyor ve ses yapabiliyor. Legacy'nin kokpit ergonomisinde bir problem yok. Eski versiyonda yüksek hızlarda cam direkleri bulunmayan kapılardan rüzgar sesi girebiliyordu. Yeni Legacy'de bu sorunla karşılaşmadık. Ancak eski versiyonda olduğu gibi yeni Legacy de sert yan rüzgarlardan biraz etkileniyor. Arka diferansiyele giden bir şaft olmasına karşılık şaft tüneli iç mekanda bir olumsuzluk yaratmamış. Arka koltukta üç kişi rahatça seyahat edebiliyor. Ön koltukların yan yükseltileri de yeterli. Yükseklik ayarlı sürücü koltuğunun minderi yanındaki ayar düğmelerini kullanmak kapı kapalıyken çok zor. Ses yalıtımı konusunda orta sınıf standartlarını tutturan Legacy'nin 130 km/s sabit hızdaki iç gürültü düzeyi 68 dB(A). Test otomobilimiz 100 km/s hızda giderken yapılan panik frenlerde 41 metrede durdu. ABS'li fren sistemi kolay dozlanıyor ve ABS devreye girdiğinde pedal çok aşağıya inmediği için tam güçle basılması kolaylaşıyor

0 yorum: