24 Nisan 2009 Cuma

Audi Q7

Audi otomobil firmasının yeni ürettiği Q7 Jeep modeli, dizayn, sürüş ve konforuyla tüm dikkatleri üzerine çekiyor


HAMBURG- Audi firmasının Hamburg bayiliğinde Türk müşterilerine hizmet veren ilk Türk tam yetkili satış elemanı Murat Yılmaz, Audi Q7 modelini tanıttı. Audi firmasının ürettiği ilk Jeep modeli olan Q7, beklenenin de üzerinde ilgi görüyor. Henüz üç hafta önce satışa sunulan modelin 70`le sınırlandırılması düşünülürken, 357`lik rekor siparişle seri üretime geçti. Yoğun talep üzerine sayıyı arttıran firma, kalite ve konfora öncelik veriyor.

Yılmaz, 7 koltuklu Jeep`in özellikle kalabalık Türk ailelerine hitab ettiğini belirtirken, Audi Q7`nin tasarımında dinamik seçkinlik ile güçlü, sportif karizma bir arada yer alıyor.

Dahası, aracın gövdesi sistematik ve yenilikçi, hafif tasarımın, sağlamlık ve güçlülükten ödün vermeden gerçekleştirilmiş etkileyici bir örneği. Mekân, boyut ve değişkenlik Audi Q7`de, tıpkı güç ve performans kavramları gibi yeniden tanımlanıyor.

Yenilikçi elektronik sürücü destek sistemleri ek bir konfor sağlarken, ileri derecede geliştirilmiş elektronik sabitleme programı ESP, sürücünün araç üzerinde daha etkin bir hakimiyet kurmasına olanak veriyor. Audi Q7`nin sürüş konsepti yüksek hızlarda oldukça etkileyici; belirgin dinamik performansı da hem asfalt hem de arazi zeminlerinde aynı etkiyi bırakıyor dedi.

Audi Q7`nin özellikleri:
Motor: 3.0TDI (DPF) quattro 4.2FSI quattro
Vites: tiptronic tiptronic
kW / PS: 171 / 233 257 / 350
Motorşekli: 6-Silindir-V-Motor 8-Silindir-V-Motor
Ağırlığı: 2295kg 2240kg
Boyut: 5086mm Uzun, 1983mm Geniş
Son-Sürat: 210 / 216 km/h* 244 / 248km/h*
*(adapte hava suspansion`ıyla daha yüksek bir Son-Sürat`e ulaşılır.)
Yakıt: şehir içi: 14,6 l/100 km 19,5 l/100 km
şehir dışı: 8,3 l/100 km 10,2 l/100 km
ortalama: 10,5 l/100km 13,6 l/100 km

Yeni-Özellikler: adapte hava süspansiyonu, adapte hız kontrolü, 7-koltuk, anahtarsız kullanma, park-kamerası, şerit-değiştirme asistanı, open-sky-paketi, v.s.

Araç, özellikle arazi kullanımı için bir avantaj olan önde 21.9°lik bir çıkma açısı ile aynı şekilde etkileyici 21derecelik bir rampa açısına sahip.

Arka ve ön tarafta yerleştirilmiş kameralar aracılığıyla şehir içinde park etmek sorun olmaktan çıkıyor. Park ederken arka taraf, monitörden izlenebiliyor.

Önde 965 mm`lik kısa gövde çıkıntısı ve çelik süspansiyon sistemi sayesinde yerden yaklaşık 205 mm; havalı süspansiyonla da yaklaşık 240 mm yükselme özellikleriyle, hem asfaltta hem arazide önemli sürüş parametrelerini temin eder.

Audi Q7`nin evrensel iç mekan konsepti, performans SUV`unun güçlü karakterini pekiştirmektedir.

0 yorum: